Rozdíl mezi Gainery vs. proteiny

Geinery, sachariďáky obsahují větší množství sacharidů než bílkovin. Jedná se o produkty, které se používají ke zvýšení energie, zregenerování organismu po aktivitě, přibrání svalové hmoty a doplnění glykogenu do svalstva. Sacharid (uhlohydrát, karbohydrát) je energetická složka potravy, slouží jako zdroj energie pro mozek a jako „palivo“ pro svaly. Ve stravě jsou sacharidy obsaženy okolo 45 – 75 %.

Pro lidský organismus jsou nepostradatelnou složkou v objemu nebo v redukci (lišit se bude množství a dávkování). Použijte ho, pokud chcete zvýšit podporu růstu svalové hmoty, a především pokud chcete nabrat hmotnost. Sacharidy obsahují větší množství kalorií, takže pokud budete užívat hodně gaineru, přiberete kromě svalů i tuk. Mezi nejčastější druhy sacharidů patří produkty s obsahem 15% a 30% bílkovin.

Dávkovat ho můžete ihned po aktivitě a v případě potřeby během dne mezi jídly, a to hlavně v dopoledních hodinách. Pokud potřebujete jen započít regeneraci a není vaším cílem přibírat, zvolte sacharidový koktejl pouze po aktivitě.

Gainery vs. proteiny víte jaký je mezi nimi rozdíl?

Gainery a proteiny patří mezi jedny z nejoblíbenějších výrobků na trhu sportovní výživy. Ačkoliv na první pohled oba produkty mohou vypadat velmi podobně, ve skutečnosti se v mnohém liší. Tápete stále, který z nich si vybrat? Poradíme vám.

Ať už jste úplný začátečník nebo zkušený kulturista, zajisté chcete, aby tvrdá dřina v posilovně
přinesla své ovoce co nejrychleji. Ve snaze ukázat za co nejkratší dobu pokud možno co nejlepší
výsledky, sahá řada z nás po výživových doplňcích, které slibují doslova zázraky. Máme pro vás však špatnou zprávu. Pravidelný trénink zkrátka nenahradí ani ten nejdražší preparát. Existují však takové, které mohou do jisté míry cestu k vytouženému cíli ulehčit. Stačí si jen správně vybrat.

více info zde

Proteiny 

 

Bílkoviny (proteiny) tvoří jednu ze základních tří živin a jsou součástí (stavební látkou) všech živých organismů. Zdroje bílkovin se dělí na živočišné a rostlinné. Z těch živočišných se nejčastěji používá syrovátka, vaječná a hovězí bílkovina. U rostlinných se setkáme s konopnou, sójovou, hrachovou nebo rýžovou bílkovinou Protein je určen pro všechny jedince, kteří usilují o nárůst svalové hmoty, ale nechtějí nabrat na hmotnosti. Radši by chtěli vytvarovat postavu a nevadí jim menší úbytek váhy.

Užíváním proteinu dodají do těla potřebné bílkoviny pro růst svalů a zároveň nenaberou zbytečně tuk. Proteinový nápoj je v podstatě prášek, který rozpustíte ve vodě, případně mléku nebo džusu a
vypijete ideálně ihned po tréninku. Díky proteinovému drinku dostaneme do těla především potřebné bílkoviny a v menším množství také sacharidy. Potréninkové užívání proteinu bude mít pozitivní vliv na naši regeneraci, což umožní, aby se svaly daly rychleji opět do kupy a mohly začít sílit.
Doplnit bílkoviny proteinovým nápojem však můžete i během dne, a to například v situacích, kdy jste vytížení, a nemáme čas na přípravu jídla. Protein rozmixovaný například s banánem vám tak může posloužit jako výživná svačina.
Při výběru vhodného produktu bychom měli dbát na tyto zásady: zdroj proteinu, obsah bílkovin a
formu zpracování. Obsah bílkovin se zpravidla udává ve 100 gramech. Údaj najdete na etiketě ze zadní strany výrobku nebo na čelní straně, kde zpravidla bývá poměr bílkovin vyznačen velkou číslicí za názvem produktu.Pokud se zaměřujete na redukci hmotnosti a chcete rýsovat, volte proteiny, které obsahují okolo 90 % bílkovin, velmi málo cukrů a tuků.
V případě, že chcete podpořit růst svalů, tak vám sacharidy neuškodí a můžete zvolit proteiny s nižší koncentrací bílkovin Pokud máte problémy s játry nebo ledvinami nebo s rodinnou anamnézou, nejprve se poraďte s lékařem. Tělo obvykle spotřebuje protein, který potřebuje, a vylučuje zbývající dusík v moči poté, co byl protein rozložen. Proto je důležité mít zdravé funkce jater a ledvin. Pokud si člověk užívá stravy s vysokým obsahem bílkovin z doplňků a stravy, ujistěte se, že pije hodně vody.